Dinsdag/ Martes - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van MoniqueenCarlijn - WaarBenJij.nu Dinsdag/ Martes - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van MoniqueenCarlijn - WaarBenJij.nu

Dinsdag/ Martes

11 Februari 2015 | Mexico, Monterrey

Vanochtend opgehaald door totaal onbekende, maar inmiddels ook weer goede vriendin, Betty!
Oef….. dat was me een ritje wel, door het drukke Monterrey. Maar Betty was erg vriendelijk en excuseerde zich voortdurend met een vriendelijk “I’m so sorry” wanneer we weer telkens ternauwernood aan een aanrijding ontsnapten. Monterrey schijnt bekend te staan om zijn drukke en chaotische rijstijl: hier zullen we niet aan wennen.
Vandaag beiden weer veel “hands on-training” gedaan. Carlijn heeft nu toch echt besloten om voortaan oordopjes in te doen wanneer zij naar de sportlessen van Felix gaat kijken. Laten we zeggen dat hij super-enthousiast is. Dit wordt een uitdaging voor Carlijn ……..
Ikzelf heb genoten van een muziekgroepje. 10 volwassenen en 5 kinderen. Iedereen is zo enthousiast, maken muziek en hebben veel plezier……… ik ben nog niet overtuigd of die jonge kinderen met CP dit ook zo ervaren. Eduardo, de muziektherapeut, heeft een talent bij mij ontdekt: triangel spelen. Ik kreeg groot applaus…….. fjieuw….
Vanmiddag was het dan zover: onze eerste presentaties voor het gehele team. Best spannend. We werden geholpen door 2 tolken, die ons’ Engels in het Spaans vertaalden. Ook een uitdaging voor hen. Met trots hebben we hen laten kennismaken met Blixembosch, in het bijzonder de sportactiviteiten en de therapeutische peutergroepen. We kijken er trots op terug. Leuk te merken dat het steeds interactiever werd. Deze week geven we iedere dag 2 uur presentaties en lessen.
Na het werk werden we door “dokter” Consuelo mee genomen naar een geweldige authentieke Mexicaanse souvenirwinkel. Het leek wel een museum. Het was er koel binnen en er klonk rustige muziek: we genoten….. Tot slot heerlijke taco’s en enchilades gegeten met……… yes! Ons eerste mexicaanse biertje: Salud.

• 11 Februari 2015 - 11:18

Theo Van De Kerkhof:

Dames, het is nog niet zo slecht daar. Gehaald en gebracht te worden - lekker weertje - heerlijk eten en een inlands biertje. Het zij jullie gegund.

Fijn te vernemen dat jullie zo enthousiast zijn over de inzet van de medewerkers daar. Ik heb begrepen dat de oefeningen die zij met de kinderen doen zeer divers zijn.
    Ben ook zeer benieuwd hoe de medewerkers jullie presentaties ervaren.
    Ik wens jullie dan ook heel veel succes bij het behandelen c.q. presenteren van de vele onderwerpen.

Geniet van jullie vrije tijd - van de zon en van de cultuur.

Tot het volgende verslag.

Pa-Theo

• 11 Februari 2015 - 13:52

Brigit:

Oké Monique en Carlijn ,
    De kop is eraf, zal best goed gegaan zijn !!
    Geniet van jullie ervaringen de lieve mensen en het lekkere eten!
    En natuurlijk het mooie weer. Hier is het zoals elke dag grijs, maar gelukkig niet koud.

Tot morgen Brigit

• 11 Februari 2015 - 17:59

Monique Lippinkhof:

Hallo Monique en Carlijn,
    Wat een herkenbare verhalen!
    Vooral ook die "hug" die je van heel veel mensen krijgt!
    Ik ben ook benieuwd naar jullie foto's!
    Succes nog met alles!
    Groetjes,
    Monique

• 11 Februari 2015 - 20:16

Helga:

Hoi Carlijn en Monique,

Wat geweldig om te lezen wat jullie allemaal mee maken, echt wel anders dan bij "ons" he!?
    Inderdaad super lieve en enthousiaste mensen daar, fijn om te merken, toch? Ik hoop dat jullie je "ei" echt kwijt kunnen en dat je ook voelt en ziet dat je een bijdragen kunt leveren daar. Wij (op Blixembosch) zijn in ieder geval al super trots op jullie!
    Zo te lezen zijn jullie ook in Tikal geweest, gave winkel!
    Ik wens jullie nog heel veel plezier daar, succes met de presentaties, maar dat komt vast goed, en heel veel groetjes aan al die lieve mensen daar! Ook ik ben jaloers op jullie.... hoop dat jullie net zo genieten als wij 3 jaar geleden! Dikke kus;

Helga*

• 13 Februari 2015 - 11:28

Aukje:

wat goed te horen dat men enthousiast is. Monique je hebt de vliegreis overleefd merk ik. ik zie uit naar de foto's